• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Jubilaris Unger toont kunnen op ISSA/INTERCLEAN

Artikelen Glasbewassing Schoonmaakbeurzen & Evenementen 2 juni 2014

Jubilaris Unger toont kunnen op ISSA/INTERCLEAN

 

Unger bestaat dit jaar 50 jaar en laat dit niet ongemerkt voorbij gaan. Naast het presenteren van tal van collectors items toonde de marktleider op ISSA/INTERCLEAN Amsterdam een flink aantal noviteiten en liet het publiek daarmee zien waar het technisch toe in staat is. Zoals de revolutionaire nLite Hydropower XXL osmose-trailer, het nLite Hydro Power DI systeem met innovatief harssyteem en een aantal opmerkelijke vernieuwingen in het Ninja assortiment. 

 

Eerder al sprak Clean Totaal op de hagelnieuwe locatie in Solingen met Torsten Deutzmann (foto midden), verantwoordelijk voor Unger Europa, Jochen Wagener (links), marketing manager Europe en marketing coördinator Axel Droste (rechts) over de koers en visie van Unger.

 

Drie kernwaarden         

De drie kernwaarden van het jubilerende Unger zijn kwaliteit, innovatie en klantenservice. Volgens onze gesprekspartners vormen ze de kern van het succes van de onderneming.  Oprichter Henry Unger, zelf glazenwasser, wist wat de branche nodig heeft en de beroepsgroep staat ook nu nog centraal. Dat het menens is blijkt uit het feit dat nieuwe Unger medewerkers eerst zelf leren glazenwassen en een aantal dagen stage lopen bij een klant. Zo ontdekken ze in de praktijk hoe de branche in elkaar zit, wat het werk inhoudt en tegen welke praktische zaken de glazenwasser in de beroepspraktijk aan loopt. Die kennis is van onschatbare waarde voor het ontwikkelen van producten en het adviseren daarover.

 

Marktleider?

Torsten Deutzmann heeft wat moeite met de term marktleider in de schoonmaakbranche. “Wij zijn zeker een heel belangrijke speler op de markt en weten ook dat we in een aantal landen op de eerste plaats komen, maar we kunnen dat niet cijfermatig bewijzen. In de schoonmaakbranche ontbreekt het aan onafhankelijk onderzoek waarmee betrouwbare cijfers worden gecreëerd. Als je het hebt over Noord Europa, dan kunnen we met recht zeggen dat we daar een zeer belangrijke marktpartij zijn, net zo als we dat van Italië niet kunnen zeggen. Niet alleen hebben we daar een sterke lokale concurrent, maar ook de glazenwasserij is daar veel minder professioneel. Glasbewassing wordt daar bijna uitsluitend gedaan door schoonmaaksters die het er even bij doen. Die situatie is geheel anders in Noord Europa. Daar zie je dat glasbewassing echt een vak is. Niet zomaar een vak, maar een vak met een enorme beroepstrots en ook duidelijk onderscheidend ten opzichte van andere vormen van schoonmaak.”

 

Nieuw pand

Trots is men bij Unger niet alleen op het vak en de producten die daarvoor ontwikkeld worden, maar ook op het nieuwe pand. Deutzmann: “De oude locatie was al jaren te klein en bovendien bestond het uit verschillende gebouwen die relatief ver uit elkaar stonden. We moesten dus omzien naar iets anders en toen kwam de gemeente Solingen met een laatste uitbreiding van haar industrieterreinen. Men wilde ons graag voor de stad behouden en we konden daar dus een stuk grond verwerven waarop we niet alleen de huidige gebouwen konden bouwen, maar waarop we ook nog de mogelijkheid hebben om in de toekomst uit te breiden. Het nieuwe pand biedt ons ook een aantal extra’s. Niet alleen is er ruim voldoende kantoorruimte, maar er is ook een showroom en een trainingsruimte. Overigens is feitelijk het hele kantoorgedeelte daarvoor geschikt, want we hebben veel glas toegepast en glazenwassers kunnen bij ons dus in de praktijk leren hoe ze het beste met onze materialen omgaan,” aldus Deutzmann die met een lach vervolgt: “Een bijkomend voordeel is natuurlijk dat ons pand er altijd super schoon uitziet en dat is voor een fabrikant van glasbewassingsmateriaal natuurlijk wel een echt visitekaartje.”

 

Toekomst

Unger is, naar eigen zeggen, onbewezen marktleider, maar hoe denkt men dat de komende jaren vast te houden? Volgens Deutzmann is dat eigenlijk geen vraag: “We houden strikt vast aan onze kernwaarden kwaliteit, innovatie en klantenservice en verliezen onze primaire doelgroep nooit uit het oog. De glazenwasser is niet alleen onze klant, maar ook ons enig bestaansrecht. Iedereen in het bedrijf is zich daarvan terdege bewust en handelt vanuit die visie. Bovendien willen we onze hand niet overspelen. Een nieuwe markt ontwikkelen we alleen maar als die in het belang is van de glazenwasser en als we die markt kunnen voorzien van degelijke producten die er echt toe doen. Ontbreekt een van de twee voorwaarden, dan maken we pas op de plaats en gaan pas weer verder als we zeker van onze zaak zijn.“

 

www.ungerglobal.com

 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren