• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

ISSA/Interclean: druk, drukker, drukst

Artikelen Schoonmaakbeurzen & Evenementen 12 mei 2016

ISSA/Interclean RAI Amsterdam Interclean ISSA

Na een gewoontegetrouw rustige eerste dag was het op dag twee van ISSA/INTERCLEAN weer een drukte van belang. Dat bleek niet alleen uit de waarneming van uw reporter, maar bij navraag aan standhouders ook uit hun reacties. Men had het al in de ochtenduren flink druk, terwijl de bezoekersstroom gisteren pas na de middag op gang kwam. Die drukte heeft soms ook wel een nadeel. In de meeste stands is wel iemand aanwezig die (ook) Nederlands spreekt, maar daarop moet je soms net iets langer wachten. Een eerste sfeerimpressie.  

 

Door Leon van den Berg, redacteur Clean Totaal

 

In hal 9 bij de softwareleveranciers is het op het eerste gezicht veel van hetzelfde met graduele verschillen. Dat maakt het erg moeilijk om daaruit te destilleren wat nu echt van waarde is voor de branche maar daar komen we op een later moment uitgebreid bij u op terug. Vaak wordt ook van dezelfde soort devices gebruik gemaakt waarbij de man of vrouw op de werkvloer soms wel en soms niet zelf meldingen kunnen doen. Je kunt er in ieder geval veel mee in de sfeer van calculatie, rapportage en facturering. Opmerkelijk lijkt dat toch vooral veel nadruk ligt op de controle van de werkzaamheden of zelfs de aanwezigheid op de werkvloer van diezelfde medewerker. Vertrouwen is goed, maar controle toch nog altijd beter? 

 

Voor velen lijken de standhoudersontbijten, -borrels of -party’s misschien wel belangrijker dan stands bezoeken. Niet zo gek, want netwerken is het op ISSA/INTERCLEAN wat de klok slaat en goede communicatie doe je nu eenmaal beter achter een vol bord dan voor een planbord. Dat geldt zeker ook voor Aziatische bezoekers. Tijdens mijn beursbezoek ving ik diverse malen bij hen de term happy hour op. De eerste score: rond 10.00 uur bij de opening van de beursvloer.

 

Leuk zijn de verschillende manieren waarop standhouders in hun stand actief zijn. Generaliserend natuurlijk, want dé standhouder bestaat niet. De Europese standhouders zijn in het algemeen heel druk in gesprek en proberen daarnaast de aandacht van passanten te trekken en hen de stand in te laten komen. Overigens gebeurt dat in tegenstelling tot andere beurzen, meestal zonder allerlei toeren uit te halen met goochelaars of spelletjes. Dat laatste zag ik alleen bij Tork, maar daar ging het wel om een virtuele beleving van de ideale washroom. Er was elders ook een tekenaar die mensen portretteerde.

 

De Angelsaksische standhouders zijn in het algemeen wat rustiger, maar als je eenmaal met ze in gesprek komt, zijn ze vaak wel heel erg bevlogen. Ze verkopen geen product, maar zíjn het bijna! De Aziatische stands ademen vaak een sfeer van algehele lethargie. Veel spullen aan de wand en twee appende medewerkers bij een tafel lijkt standaard. Dat komt misschien doordat beurzen in China anders werken. Daar meldt je jezelf als bezoeker aan de standbalie en wacht je netjes op je beurt tot er iemand tijd voor je heeft. Actief klanten werven is er daar dus niet bij.

 

Wat dit jaar bijzonder opvalt is het ontzettend vriendelijke personeel van de RAI. Goed gastheerschap is hier echt de norm en iedereen doet zijn of haar uiterst. Complimenten!

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren