• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

ISSA Benelux: Beter imago door innovaties

Artikelen 6 februari 2012

ISSA Benelux: Beter imago door innovaties
Woensdag 18 januari vond onder grote belangstelling de kick off-meeting plaats van het ISSA Benelux netwerk- en kennisplatform. Dit nieuwe regionale initiatief wil werken aan een beter imago van de schoonmaakbranche. Het platform staat onder aanvoering van de immer enthousiaste Michel de Bruin (MGS Greenspeed).
 
De doelstelling voor ISSA Benelux is volgens de Bruin het samen werken aan een imagoverbetering van de schoonmaakbranche. De Bruin: “Vanuit haar missie richt de ISSA zich in eerste instantie op de importerende en exporterende bedrijven waaronder ook de Benelux groothandels.De kracht van de ISSA laat zich dan al meteen merken voor deze bedrijven door middel van het Internationale netwerk van de ISSA.” Het aantal Benelux leden valt nog een beetje tegen. Dat zijn er nog slechts veertig. Juist een reden voor De Bruin om aan de bel te trekken en zich in te zetten om de ISSA te promoten en verder uit te bouwen tot een sterke branche-organisatie. De Bruin: “We willen graag met de andere reeds bestaande brancheorganisaties samenwerken en bevorderen dat we gezamenlijk gebruik maken van elkaars kracht en kennis”.
 
Innovaties voor het voetlicht

In zijn inaugurele rede omschreef De Bruin duidelijk wat hij met ISSA Benelux voor ogen heeft: de branche moet naar een hoger plan getrokken worden en innovaties moeten hun weg vinden naar de werkvloer. “Onze branche heeft al veel bereikt maar moet nu doorpakken. We moeten trots zijn op wat we doen en sterker uitstralen wat we betekenen voor de wereld”, zo stelde de Bruin. ”Innovaties en moderne systemen op de werkvloer kunnen sterk meehelpen aan een betere uitstraling van de schoonmaak.

Des te jammer is het feit dat er nog steeds achterhaalde schoonmaaksystemen te vinden zijn op objecten waar juist de uitstraling van onze branche enorm belangrijk kan zijn. Denk hierbij aan luchthavens, gezondheidszorginstellingen en luxe openbare gebouwen. We hebben als leveranciers ook de taak beter inzichtelijk te maken wat de terugverdientijd is als bedrijven hoge investeringen doen in moderne technieken en schoonmaakinnovaties. Communiceren we wel goed met onze eindgebruikers? We moeten onszelf constant de vraag stellen of we op de goede weg zijn.”

 
Schoonmaakambassadeur
ISSA Benelux wil dit bereiken door innovaties nadrukkelijk op de kaart te zetten, niet alleen binnen de branche zelf maar met name ook door interactie met opdrachtgevers en het bespelen van de publieke opinie. “Waarom niet een schoonmaakambassadeur in Pauw en Witteman?”, aldus de Bruin. “Schoonmaak is een zeer interessante branche en moet zich als zodanig meer gaan profileren in de media. Zodat er ook positieve zaken worden belicht en jonge mensen zich meer aangetrokken voelen tot deze industrie.”
 
Werkgroep
Als eerste stap is een ISSA Benelux werkgroep in het leven geroepen die concreet gestalte gaat geven aan de doelstellingen. De werkgroep bestaat uit Mike van Bekkum (UniMop), Pieter Driessen (Rubbermaid), Erwin van der Eijnde (Millitex), Jean Paul Christy (IVAC), Johan Beens (Ophardt) en Michel de Bruin (Greenspeed). Allen waren uiteraard aanwezig bij de kick off meeting. De Bruin: “Wat in ieder geval op korte termijn nodig is, is een forse uitbreiding van het aantal leden.”
 
Vliegende start

Getuige de grote opkomst en geanimeerde discussies na het officiële gedeelte, onder genot van het bekende hapje en drankje, kunnen we in ieder geval stellen dat ISSA Benelux een vliegende start heeft gemaakt.

 

Meer weten over ISSA Benelux? Neem dan contact op met Michel de Bruin (+31 6 18 138 820) of mail micheldebruin@greenspeed.eu

 
 
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Uitleg voor de ZZP praktijk na de lang verwachte Deliveroo zaak

Van onze partner The Legal Company

Is de ZZP-er nou een echte Wolf in Schaapskleren of zijn er nog roodkapjes?!

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren