• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

“Investeren in middelen en materiaal levert winst op"

Artikelen Crohill 28 februari 2018

“Investeren in middelen en materiaal levert winst op voor personeel en kwaliteit” Crohill Pim Hilgerdenaar Smart Cleaning

Pim Hilgerdenaar van Crohill zijn visie op schoonmaak

Hoe je het ook went of keert, schoonmaak blijft mensenwerk en de schoonmaakbranche blijft een mensenbranche. Niet vreemd dus dat schoonmaakgroothandel Crohill ergonomie en aandacht voor de schoonmaker hoog in het vaandel heeft staan. Volgens directeur Pim Hilgerdenaar wordt de betere schoonmaakprofessional schaars, “dus die moeten we zo lang mogelijk gezond houden. Dat kan met Smart Cleaning.”
Hilgerdenaar zoekt al jaren naar manieren om de kwaliteit van schoonmaken te verbeteren op een dusdanige manier dat de mensen die het moeten uitvoeren minder belast worden: “Ongeveer vijf jaar geleden zijn we begonnen met Smart Cleaning. Een unieke combinatie van middelen, materialen en methoden maakt de schoonmaak lichter voor medewerkers en goed voor het milieu en de portemonnee.”
Smart Cleaning: Lichter, sneller en schoner
Hilgerdenaar vervolgt: “Met Smart Cleaning maken we schoonmaak makkelijker en zorgen we voor een beter resultaat. De schoonmaker hoeft met minder producten te werken waardoor het werk simpeler wordt. We schrappen overbodige stappen uit het schoonmaakproces door te innoveren met middelen en materialen (2 in 1 methodes red.). Dit levert een werkdrukdrukverlichting op van 20%, maar gaat niet ten koste van het resultaat.”

“De betere schoonmaakprofessional wordt schaars, dus die moeten we zo lang mogelijk gezond houden”

De producten zijn minder belastend voor de gebruiker door (kleine) slimmigheden die Crohill heeft ontwikkeld. “Ergonomie en werkplezier zijn de belangrijkste uitgangspunten. Hiermee zorgen we ervoor dat de schoonmaker zijn taak voor een langere tijd zonder fysieke problemen kan blijven uitvoeren. Schoonmaak blijft – in ieder geval voorlopig – mensenwerk.”
Steentje bijdragen
Crohill Pim Hilgerdenaar Smart Cleaning
“Het is aan werkgevers om zich als een goede werkgever te gedragen en ervoor te zorgen dat de medewerkers zonder fysieke problemen de pensioenleeftijd halen. Uiteindelijk zijn de rayonmanager en de schoonmaker de belangrijkste mensen in de schoonmaak. Zij moeten tenslotte waar maken wat er beloofd is. Met Smart Cleaning denk ik dat wij daar een steentje aan bij dragen. Ons motto is: ‘wat vuil is wordt schoon, wat schoon is blijft schoon’.”
Beter schoonmaken
Crohill ontwikkelt schoonmaakmethodieken op basis van een aantal factoren die volgens het bedrijf bijdragen aan een betere schoonmaakkwaliteit. Volgens Hilgerdenaar zijn de belangrijkste factoren; absorptie, (schoonmaak)middelen, wasproces en vakmanschap. “Mocht één van de factoren achterblijven dan gaat dat ten koste van de schoonmaakkwaliteit. Het is onze taak om de beste materialen te leveren en ons vakmanschap in te zetten om voor de klant de beste oplossing te kiezen. De schoonmaakproblematiek in een kinderdagverblijf is ten slotte anders dan die in een zorginstelling.”
Duurzaam schoonmaken
“In ons assortiment hebben we verschillende duurzame producten opgenomen zoals onze chemielijn met Ecolabel en onze cradle to cradle afvalzakken. De Smart moppen en –doeken gaan drie keer zo lang mee en absorberen twee tot vijf keer meer dan die van de concurrent. Bovendien verbruiken de Smart methodes minder water.”

“De Smart moppen en doeken gaan drie keer zo lang mee”

Volgens Hilgerdenaar is de grootste winst op het gebied van duurzaamheid te behalen op logistiek gebied en het verminderen van plastic afval. “Zo transporteren wij onze producten alleen maar ‘lean and green’ en rijden de vrachtwagens nooit leeg. Onze klanten werken zo mee aan 20% minder CO2 uitstoot. Medio 2018 komen we op de markt met een concept voor de dagelijkse schoonmaak die de hoeveelheid plastic afval en waterverbruik enorm reduceert.”
Het gaat het Lelystadse bedrijf voor de wind. De laatste jaren groeit de groothandel met dubbele cijfers. De markt raakt volgens de Crohill-directeur overtuigd van de voordelen van Smart Cleaning. Pim Hilgerdenaar is trots op het resultaat en neemt geen blad voor de mond: “Schoonmaak moet weer een inhoudelijk vak worden, ten slotte is een schoon pand nog altijd het belangrijkste, niets anders. Het is zaak om mensen en kwaliteit te behouden. Met onze Smart methode kan je dat bereiken, dat is inmiddels bewezen in de praktijk. Eerst zien dan geloven?  Dat kunnen we ons voorstellen. Nodig ons maar uit, we gaan graag met iedereen de wedstrijd aan.”

Meer weten over Crohill en Smart Cleaning? Check dan snel de vakpartnerpagina via onderstaande button!
Crohill smart cleaning clean totaal vakpartner

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning
15 mrt

Op de hoogte van de laatste trends met Captains of Cleaning

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren