• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

Impressie Hago’s ‘Dag van de Vooruitgang’

Artikelen 23 maart 2015

Impressie Hago’s ‘Dag van de Vooruitgang’

Hago en Yask hielden op 19 maart jl. voor relaties in Studio12 te Bunnik een themadag 'De dag van de vooruitgang en verbinding'. Het programma startte met een live paneldiscussie onder leiding van Harm Edens (bekend van onder meer het tv programma ‘Dit was het nieuws'). In de uitnodiging werd beloofd dat een ieder in elk geval met minimaal één goed idee naar huis zou gaan. 

 

Door Henk Cornelisse, lid redactie Clean Totaal

 

Bij de opening noemde Harm Edens een paar voorbeelden over innovatie en vooruitgang, zoals een sensor in schoenen van demente mensen, zodat ze altijd  via GPS traceerbaar zijn. Edens toonde speels ook een  gadgetwerkwagen (smartcar) met sensor die de vochtigheid, stofdichtheid en dergelijke aangeeft. Maar vooruitgang en verbinding mogen niet alleen in de techniek tot uiting komen maar vooral in de samenwerking tussen mensen, zo stelde de presentator. Hij gaf zijn gehoor mee dat vooruitgang  niet in één keer te realiseren valt.

 

Een paar oneliners uit Eden’s betoog en filmpje:

“Alles wat groot is, is klein begonnen”

“Minimaal veranderen is maximaal presteren”

“Kies je voor het kleine, dan heb je het grote steeds voor ogen”

 

Aan de paneldiscussie namen deel: Steph Feijen (Vebego), Ruud Danklof (Hago), Bart Voortman (Achmea), Eduard Schaepman (Tribes), Bram Adema (CFP)  en John Dommelholt (Hospitality Consultants).

 

We pikten de volgende uitspraken op:

 

Eduard Schaepman: “Wij creëren huiskamers. Over een aantal jaren bestaan er geen klassieke kantoren meer. Duurzaamheid is hierbij van belang.” 

”Mijn kostuum is vervaardigd van gerecycled materiaal en het zit lekker en staat mij prima. ”

 

Bram Adema: “Er moeten geen kantoren meer gebouwd worden, maar oude kantoren dienen gerenoveerd te worden. Rekening houdend met  de circulaire economie. Veel dingen kunnen hergebruikt worden.”

”Dromen zijn mooi, maar er hoort wel een plan bij.”

 

Ruud Danklof: “Vooruitgang doe je samen. Transparantie geven en verder gaan dan  je eigen dienstverlening vereist vertrouwen en investeren.”

“Sociale innovatie betekent dat je over je eigen schaduw heen durft te stappen.”

”De factor mens moet gestimuleerd worden: geen high-tech , maar high-touch.”

 

Steph Fijen: “Het kruipen in de huid van de opdrachtgever en je dienstverlening hierop aanpassen  is belangrijk. Evenals het doorvoeren van taakdifferentiatie om het werk interessanter en afwisselender te maken.”

“Ik prefereer kwalitatieve groei boven kwantitatieve groei.”

 

Bart Voortman: “Wij werken bij Achmea  met een redelijk vernieuwend concept.”

”Bij alle veranderingen maak je vooraf steeds de afweging : wat brengt het ons? Waarom zou je het anders doen?”

”Verandering  zit in je hoofd. Het is een proces  dat daadkracht en concrete plannen vergt. Een olifant vel je niet met propjes watten.”

 

John Dommerholt: “Het leveren aan een bijdrage inzake het verlagen  van het ziekteverzuim bij de opdrachtgever en een bijdrage leveren aan het vergroten van de omzet van opdrachtgever zijn nieuwe aspecten waarop de dienstverlener de focus moet leggen. Dit weegt niet op tegen een paar dubbeltjes meer of minder in het uurtarief.”

“Mijn droom is dat de oude conciërge weer terug komt.”

 

Alle sprekers waren het er over eens dat betrokkenheid van en echte aandacht voor de mens achter het product doorslaggevend zijn om onderscheidend te zijn. Harm Edens noemde als concreet voorbeeld dat vakkenvullers bij Albert Heijn op stille momenten huiswerkondersteuning krijgen.

 

Na de ronde tafel discussie hield Paul Rulkens, high performance expert, de aanwezigen  aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden (uit andere segmenten dan de schoonmaak) voor hoe zij kunnen excelleren. Beter kunnen worden zonder ziek te zijn, zo noemde hij dit. Hij hield in een vlotte toedracht de aanwezigen voor dat ietsje beter  presteren het verschil maakt. Het durven denken en handelen buiten bestaande kaders maakt het verschil. Als je voldoet aan de norm dan doe je normaal, om te excelleren moet je derhalve abnormaal handelen. Het verschil kun je maken op het gebied van marketing. Innovatie en strategie. Hoor je tot de 3% die dit abnormale kan of tot die andere 97% die voor die 3% werken?

 

Hierna volgde nog een spreker en enkele workshops maar uw redacteur had zijn beloofde goede idee al te pakken en verdween op de dag van de vooruitgang stilletjes en vroegtijdig via de achter uitgang. Geniet u nog even na met de video impressie die Hago zelf maakte.

 

 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?
1 feb

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset
31 jan

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk
31 jan

UWV: Minder schoonmakers, maar niet minder werk

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging
30 jan

Schoonmakers in Leids ziekenhuis vragen aandacht voor groot verschil in loonsverhoging

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Van onze partner The Legal Company

Meld u nu aan voor de ontbijtsessie ‘Flexibele arbeid: een zegen of een plaag?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

Loonstijging met 10% in de schoonmaaksector nabij?

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

DKF Group faciliteert medewerkers met gratis 4-in-1 zelftestset

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren