• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Hago Goldmember meeting 2011

Artikelen 18 november 2011

Hago Goldmember meeting 2011

Onder het motto Vakmanschap 2.0 organiseerde Hago op 2 november 2011 haar Goldmember Meeting, waarin acrobaten en sprekers uit de branche en van daarbuiten hun licht lieten schijnen op de essentie van vakmanschap en de weg daar naartoe. Plaats van handeling: het GelreDome in Arnhem.

 
Wie starre productienormen loslaat, kan echte kwaliteitsverbeteringen realiseren Al een klein jaar na de lancering van Hago Next, heeft de toekomst uitgewezen dat het actieve verzet van Hago tegen de ontstane prijswaanzin in de schoonmaakbranche verre van economische zelfmoord blijkt. Sterker nog: de ingeslagen koers waarin vakmanschap de herwaardering heeft gekregen die het verdient, loont. Aldus Hago. En daarmee was de toon gezet.  

 

Sprekers

Na een acrobatenact van DuoSavar waarin kracht, balans en flexibiliteit voorop stonden verwelkomde Hago directeur Ruud Danklof de gasten met de woorden dat vakmanschap vandaag de dag belangrijker is dan ooit. “Het daadwerkelijk centraal stellen van medewerkers, sociale innovaties en de ambitie om absoluut ‘de mooiste’ te zijn, moeten Hago toekomstbestendig maken”, aldus Danklof. Verschillende sprekers namen daarna het woord waaronder Hayk Simons, de nieuwe ATIR directeur die geen blad voor de mond nam en zich kritisch uitliet over het zojuist verschenen Bidbook waarin de intermediairs er flink van langs krijgen. “Ook schoonmaakbedrijven moeten de hand in eigen boezem steken,” stelde een enigszins verbolgen Simons vast. Waarvan akte.  

 

Hockeycoach

Hoogtepunt van de middag was voor velen toch de voordracht van Marc Lammers, bondscoach van het Nederlands Damesteam hockey. In 20 inspirerende minuten vertelt hij dat winnen belangrijker is dan meedoen en dat je daarvoor continu moet trainen. Want als je niet traint word je niet beter. Focus niet teveel op het resultaat. Daar heb je geen 100% invloed op (partijdige scheidsrechter, slecht speelveld, kredietcrisis). Waar je wel invloed op hebt? Op strategie en tactiek (het proces). Denk voortdurend na over hoe je je tegenstander voor kunt blijven en zorg dat je medewerkers winnaars zijn. Want winnaars hebben een plan, zien mogelijkheden en laten iets gebeuren. Stimuleer daarom sterke eigenschappen (“maak van een 8 een 10, niet van een 4 een 6”), richt je op het doel dat je voor ogen hebt en creëer kansen.

 
Werk in de realiteit
‘Organisatieactivist’ Jaap Peters sloot de sprekerscyclus af. Aangezien Jaap de dames-1 van Zwammerdam traint bedankte hij Marc voor de waardevolle tips. Peters sprak over de geplande tijd versus de reeële tijd. De realiteit moet weer uitgangspunt zijn voor ons handelen. Alleen dan bereik je vakmanschap 2.0. Laat de vuilgraad van een wc (realiteit) bepalend zijn voor de hoeveel tijd die je nodig hebt om hem weer schoon te krijgen; niet de in het werkprogramma voorgeschreven aantal seconden (geplande tijd). Want wie starre normen durft lost te laten, kan echte kwaliteitsverbeteringen realiseren.
 
Kunst van het loslaten

Afsluiting van de dag was in handen van jongleertrio More Balls Than Most. Zij illustreerden op humoristische wijze letterlijk de kunst van het loslaten om figuurlijk duidelijk te maken dat als je verantwoordelijkheden laag in de organisatie legt, medewerkers vertrouwen en aandacht geeft en samenwerkt – ook met opdrachtgevers – er echt mooie dingen ontstaan. Op naar vakmanschap 3.0.

 

Al met al een bijzonder plezierge middag met hoog vermaakgehalte maar toch ook met de broodnodige serieuze ondertoon.  

 
www.hago.nl
 
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren