• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Webshop
  • icon

Certificeringsdeadline Keurmerk brengt OSB-ketel op druk

Artikelen Schoonmakend Nederland 20 september 2012

Certificeringsdeadline Keurmerk brengt OSB-ketel op druk
De prominente teller op de website van OSB (www.osb.nl) geeft onomwonden aan hoeveel dagen leden nog hebben om de nodige stappen te nemen die moeten leiden tot binnenhalen van het Keurmerk. Op moment van schrijven zijn dat nog ruim 103 dagen. Hoog tijd om eens contact op te nemen met directeur Rob Bongenaar om te horen hoe de vlag er op dit moment voor staat.
 
Door Koos van der Lei, uitgever Clean Totaal
 
“Tot nu toe zijn ruim honderd bedrijven bezocht door de zeven bedrijven (waarvan drie preferred suppliers, red.) die voor onze leden de audits verrichten”, aldus de immer goed geluimde directeur. “Dat betekent inderdaad dat er nog een grote groep is die ergens in het pre-audit traject hangt. Ik weet dat heel veel leden offertes aangevraagd hebben maar exacte inzage in het traject van individuele leden heb ik niet.”
 
Druk kwartaal voor de boeg
Uitgaande van een ledenaantal van 500 lijkt de vraag reëel of Bongenaar zich geen zorgen maakt over het huidige audit-tempo. Immers, er resteren nog slechts 3 maanden tot de deadline. “Het laat me uiteraard niet helemaal onberoerd”, zo stelt de directeur, “maar de ervaringen bij organisaties als ABU en BOVAG leren dat leden langer wachten met de audit dan je graag zou willen en dat is nu eenmaal de praktijk. In ieder geval kunnen we de hausse aan en dat geeft een gerust gevoel.” 
Ondertussen zit OSB niet stil en is men actief op pad leden attent te maken op het Keurmerk en de naderende deadline. Bongenaar: “Het is veel maar mooi werk. Dit zijn prima contactmomenten om de banden met de leden aan te halen en het belang van het Keurmerk voor het voetlicht te brengen.”
 
Opzeggingen
Zijn er al leden gesignaleerd die het zwerk zien drijven en de club verlaten? Bongenaar: “Tot nu toe hebben tien bedrijven hun lidmaatschap opgezegd omdat ze niet mee willen of kunnen doen met het Keurmerk. Ik vind dit aantal erg meevallen. Veel leuker is het om te melden dat een kleine 60 bedrijven aangeven geïnteresseerd te zijn in een lidmaatschap OSB. Daarvan zitten er inmiddels 16 in de aanvraagprocedure. Ze geven stuk voor stuk aan dat het Keurmerk voor hen de doorslaggevende reden voor lidmaatschap is.”
 
Publiciteit

Naast het manen tot enige spoed van de leden trapt OSB komend kwartaal af met een grootscheeps media-initiatief om facility-managers en opdrachtgevers bekend te maken met het Keurmerk en de gedachte erachter. Bongenaar: “Vanaf november zul je ons horen met spotjes op diverse radio stations zoals Radio 1, Business News Radio (BNR) en Q-music. Daarnaast gaat er een mailing de deur uit naar meer dan 20.000 opdrachtgevers om hen te informeren over het Keurmerk. We gaan gebruik maken van free publicity in de vakbladen en nog veel meer. Ik denk dat het Keurmerk “talk- of-the-town” wordt.

 

www.osb.nl

www.osb-keurmerk.nl

 

Reageren? redactie@www.cleantotaal.nl

 

Lees ook: OSB Keurmerk: Omelet of uitsmijter?  
 
 
 
           
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
RAS start filmcampagne duurzame inzetbaarheid
5 mrt

RAS Video: Samen werken aan zichtbaarheid

Weska en Merin samen verder: “Alles voor optimale ontzorging”
5 mrt

Weska en Merin samen verder: “Alles voor optimale ontzorging”

Militex klaar voor volgende stap: De toekomst fris tegemoet
4 mrt

Militex klaar voor volgende stap: De toekomst fris tegemoet

Facility Groep Nederland krijgt SHO gegund
4 mrt

Facility Groep Nederland krijgt SHO gegund

eco doeken aanbestedingen contracten schoonmaakaanbestedingen Facility Groep Nederland neemt Bakker Diensten Groep over
3 mrt

Eco Doeken overgenomen door Multi-Service Facilitaire Diensten

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

RAS start filmcampagne duurzame inzetbaarheid

RAS Video: Samen werken aan zichtbaarheid

Weska en Merin samen verder: “Alles voor optimale ontzorging”

Weska en Merin samen verder: “Alles voor optimale ontzorging”

Militex klaar voor volgende stap: De toekomst fris tegemoet

Militex klaar voor volgende stap: De toekomst fris tegemoet

Themapagina's

Thema'sVakpartners

Coronavirus

cao schoonmaak

UVC

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2021 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Abonneren op Clean Totaal
  • Adverteren
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video’s en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren