• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon
  • Contactpagina

Boma viert 40-jarig bestaan met groot feest

Artikelen 11 juni 2014

Boma viert 40-jarig bestaan met groot feest

Het begon allemaal 40 jaar geleden. Vanuit het centrum van Antwerpen startte een klein bedrijf met de verkoop van borstels en matten (Boma). 40 jaar later is het bedrijf uitgegroeid tot één van de grootste spelers in de Benelux. Met zes vestigingen in de Benelux waarvan twee in Nederland. Donderdag 5 juni vierde Boma haar 40 jarig bestaan met een feestje en Clean Totaal was er bij.

 

Door Rob Möhlmann, lid redactie Clean Totaal

 

Bij aankomst bleek al direct dat Boma kosten nog moeite had gespaard om het haar gasten zo goed mogelijk naar de zin te maken. Op het industrieterrein werden we opgevangen door verkeersregelaars en binnen in de hal werden we hartelijk verwelkomd door charmante gastvrouwen.

 

Eenmaal binnen in de speciaal voor het feest geprepareerde magazijnhal, werd een ieder voorzien van een persoonlijke badge. Stijn Wildiers, afgevaardigd bestuurder en lid van de directie van Boma, heette ons van harte welkom.

 

Hoe het allemaal ooit begon

Onder het genot van een drankje vroegen we Wildiers hoe het allemaal is begonnen.

 

Wildiers: “Boma werd opgericht in 1974. Vanuit een kleine vestiging in het centrum van Antwerpen. Onze naam komt van de woorden borstels en matten. Hoe toepasselijk. Het bedrijf focuste zich toen al op professionele afnemers van schoonmaakartikelen zoals schoonmaakbedrijven, scholen, rusthuizen, kloosters en diverse andere bedrijven. In de loop der tijd werd ons assortiment verder verbreed en naarmate de omzet steeg kwamen er vestigingen bij en verhuisde ook het hoofdkantoor naar een ruimer pand.”

 

Na een gestage groei is het bedrijf sinds 1996 in handen van de tweede generatie. De laatste 10 jaar fungeert de huidige locatie in Antwerpen (10.000 m2) als hoofdkantoor. Recent nog onderging het kantoor een grondige facelift.

 

Toekomst

Volgens Wildiers schuilt de kracht van Boma in een mix van diverse factoren zoals een grote voorraad, de fijnmazige logistiek, de toewijding en expertise van medewerkers en de permanente ontwikkeling van gebruiksvriendelijke e-tools voor klanten.

 


 

Trots en dankbaar met het 40-jarig bestaan poseert de directie van de Boma groep. V.l.n.r.: Luc Bresseleers, Stijn Wildiers en Robin de Wolf. 

Wat zijn de plannen voor de toekomst? Wildiers: “Boma heeft nu zes vestigingen in de Benelux waarvan twee in Nederland. Het marktaandeel in Nederland werd recent vergroot door contracten met diverse schoonmaakbedrijven (onder andere Gom en Effektief Groep, red.). Daarnaast opent Boma begin juli haar eerste vestiging in Frankrijk (Rijsel), een nieuwe mijlpaal voor dit ambitieuze groeibedrijf.”

 

Lees ook artikel: Boma bouwt aan toekomst

 

Waar is het feestje?

“Hier!”, grapte Wildiers. “Wij zijn blij en verheugd dat we zover gekomen zijn. De band die wij hebben met onze klanten is sterk. Dankzij onze constante focus op service. Daarom vieren wij vandaag feest en hopen dat alle onze gasten een onvergetelijke dag zullen hebben.”

 

Met die woorden besloten we het gesprek en volgden de rode streep plakband die ons als een gids door magazijn en kantoren leidde. Op strategische plekken stonden medewerkers van Boma om gasten van informatie te voorzien. In de trainingsruimten verzorgden leveranciers Greenspeed en Ecover verschillende demonstraties. Iedereen was hartelijk en erg vriendelijk.

 

Feestlocatie

Na de rondleiding was het tijd om ons in het feestgedruis te mengen. De achterste magazijn hal was omgebouwd tot feestlocatie. Er stonden statafels met barkrukken, een lange bar en aardige dames die met champagne en andere lekkernijen het de gasten zoveel mogelijk naar de zin probeerden te maken. Aan één zijde van de hal had Boma een aantal bedrijven met belangrijke noviteiten als getoond op ISSA/INTERCLEAN gestationeerd. Een aantal van hen verzorgden doorlopend demonstraties.

 

De avond verliep feestelijk. Om lange rijen te voorkomen had Boma een walking dinner georganiseerd. Heerlijke hapjes en klassieke drankjes werden door charmante dames aan je tafel gebracht. Tijdens het diner verplaatsten een zanger/gitarist en collega bassist zich tussen de gasten met een aangenaam stukje muziek. De klapper van de avond was de band “Brussels by Night”. Met een geweldige show barstte het feest toen echt pas los en gingen de voetjes van alle 750 gasten van de vloer. Prima feestje!

www.boma.eu

 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot
24 mrt

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker
21 mrt

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Clear4Clean zet voort onder de naam Qualis Insight C4C
21 mrt

Clear4Clean zet kwaliteitmeetsysteem en keurmerk voort onder de naam Qualis-Insight C4C

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf
16 mrt

UWV mocht voorschot arbeidsongeschiktheidsuitkering niet verhalen op schoonmaakbedrijf

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas
16 mrt

Nederlandse Arbeidsinspectie gaat meer controleren bij glaswas

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Cleanfix RA 660 Navi: “Robotisering zal branche veranderen” robot

Robot als collega: verrijking of bedreiging?

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Van onze partner Crohill

DFP Schoon kiest voor minder plastic afval in de schoonmaak

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Schoonmakend Nederland maakt nieuwe portretserie voor Dag van de Schoonmaker

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren