• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

  • Home
  • Artikelen
  • Nieuws
  • Podcasts
  • Nieuwsbrief
  • Vakpartners
    • Crohill
    • The Legal Company
    • Numatic International
    • Schneidereit Professional
  • Adverteren
  • » Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • icon

2Checkin: uniek auditsysteem voor hospitality segment

Artikelen SieV 26 mei 2014

2Checkin: uniek auditsysteem voor hospitality segment

Na een intensieve periode van ontwikkeling en concept-testing heeft een aantal initiatiefnemers  een bijzondere applicatie voor het leisure- en hospitalitysegment gelanceerd. 2Checkin is een auditsysteem waarmee real-time een actueel en relevant inzicht verkregen wordt met betrekking tot de staat van onderhoud/kwaliteit, economische levensduur en de mogelijk noodzakelijke (her)investeringsbehoefte van een object.  De applicatie lijkt daarmee de oplossing voor een vraag die al lange tijd leeft binnen de wereld van het beheer van vakantiebungalows, hotels maar ook kantoren. Met  als toegift een verbeterde gasttevredenheid. Uitgever Koos van der Lei ging in gesprek met de geestelijke vaders/ontwikkelaars Eric de Jong (meer dan 15 jaar ervaring in de leisure bij onder andere Landal), en Joost Rutgers & Raymond Schneider (LAB20, de organisatie als het gaat om innoveren in nieuwe concepten op het snijvlak van marketing, media en communicatie) en vroeg hen het bekende hemd van het lijf.  

 

Door Koos van der Lei, uitgever Clean Totaal

 

Wat impliceert deze applicatie precies?

Schneider (met een iPad in de hand): “Kijk, met een eenvoudig te gebruiken software op deze iPad, beoordelen onze opgeleide quality supervisors een object. Een vakantiewoning, hotelkamer of een kantoor. De vraag die wordt beantwoord: voldoet het aan de vooraf gestelde criteria? In dit geval aan een honderdtal elementen? Zowel qua interieur als exterieur. Feitelijk is het een ‘opname’ van schilderwerk tot straatwerk, van meubilair tot schoonmaak staat en van dakbedekking tot vloerafwerking. Elk element wordt beoordeeld op een vooraf vastgelegd vereist kwaliteitsniveau.“

 

Rutgers vult aan: “Doordat wij een waardering op deze honderd punten meegeven die gekoppeld is aan een (mogelijk) toekomstige investering wordt niet alleen de theoretische vervangingstermijn bepaald maar ook de te verwachten investeringen voor de komende jaren. Tot dusverre financieel onverwachte uitgaven worden voorspelbaar en beter te budgetteren. Onzekerheid maakt plaats voor zekerheid.”

 

“Vergelijk het maar met een APK”, zegt de Jong. “Een jaarlijkse audit die bijtijds mankementen bloot legt en inzicht geeft in de nodige herstelacties. Grote voordeel: preventief verhelpen van problemen voordat deze onoverzichtelijk worden. Dit laatste is namelijk ingrijpend en brengt hogere kosten met zich mee. Een 2Checkin-onderzoek is daarmee voor de eigenaren van grote toegevoegde waarde.”

 

Waaruit bestaat deze toegevoegde waarde?

De Jong: “De toegevoegde waarde is vanuit verschillend perspectief te benoemen. Ik leg het uit: Voor de eigenaren: hoog onderscheidend vermogen, optimale verhuuropbrengst en een hogere verkoopwaarde. Je kunt immers aantonen jaarlijks al het benodigde onderhoud gepleegd te hebben en adequaat zaken vervangen te hebben. Het biedt een maximale return op investment. Want laten we eerlijk zijn als je een auto koopt met een keurig afgestempeld onderhoudsboekje dan is dit je toch meer waard dan een auto zonder een dergelijk boekje? Zekerheid is een (toekomstig) koper wat waard! 2Checkin draagt er aan om een maximale huuropbrengst te realiseren met waarde behoud van het (recreatie) object.”

 

Schneider: “Want ook een huurder is het veel waard om zeker te weten een ‘APK-gekeurde’ woning te huren of een “APK” gekeurde hotelkamer te boeken en hij is bereid meer aan (huur)kosten te betalen om ervan verzekerd te zijn dat hij een bungalow/kamer boekt die tip top in orde is bevonden.”

 

Rutgers: “Bovendien maakt de applicatie het mogelijk dat gasten gelijk hun feedback kunnen geven, en ook direct een nieuwe boeking kunnen regelen, voor de volgende vakantie! Dit maakt onze toepassing ook uitermate interessant voor park/hotel eigenaren. In een theateromgeving is het zelfs mogelijk dat bezoekers gelijk hun feedback kunnen geven.”

 

Hoe werkt het systeem?

Schneider: “Laat ik het proberen zo kort en bondig mogelijk uit te leggen: Via een éénmalige inventarisatie worden alle relevante gegevens in het systeem gezet. Dit gaat snel en eenvoudig, want het systeem leest alle vormen van documenten als PDF en andere bestanden. Denk hierbij aan plattegronden, onderhoud/afschrijvingstermijnen, her- en aanschafwaardes etc. Met een iPad kunnen de auditors ter plekke tickets aanmaken. Een ticket is een situatiefoto van bijvoorbeeld een kapotte stoel of een scheur in de muur. Real-time wordt dus vastgelegd hoe de kwaliteit is en wat er mis is, wanneer de opname is gedaan en waar (GPS-nauwkeurig). Deze allocatie is van belang om onnodige looptijd te voorkomen bij herstelwerkzaamheden. Een ticket activeert ook direct de volgende schakel in de keten: degene die de herstelwerkzaamheden moet uitvoeren. Hij ziet in één oogopslag waar hij moet zijn en wat het probleem is. Dankzij de applicatie is hij ook optimaal in staat zijn werk te plannen, een route te maken en direct die spullen gereed te hebben die het probleem verhelpen.”

 

Rutgers: “Gelijktijdig komt er bij een geconstateerde omissie een advies. Wat is aantrekkelijker: herstellen of vervangen. Het audit rapport geeft een transparant inzicht in de staat van het intern/extern onderhoud zowel in technisch opzicht als op esthetisch onderhoudsniveau. Last but not least geeft het een forecast van toekomstige kosten.”

 

“Bovendien zorgen we voor een directe koppeling van 2Checkin met een bestaand onderhoudsinformatie systeem. We werken op dit gebied nauw samen met TechControl. Het beste van twee oplossingen voor één prijs. Het maakt 2Checkin daarom ook zeer geschikt in een reguliere kantooromgeving. Maar primair zit de belangrijkste toegevoegde waarde toch vooral in het recreatie – en hotelsegment”, aldus De Jong

De plattegrond van het object zit volledig in de applicatie. Door aan te geven waar omissies zijn geconstateerd (rode driehoekjes) is het direct duidelijk met behulp van de foto (zie inzet) wat niet correct is. Foto’s zijn GPS nauwkeurig, moment van opname ligt direct vast in de database (en tijdstip kan niet meer worden gewijzigd). Het noteren van een omissie zorgt ervoor dat een ticket wordt aangemaakt die direct de volgende schakel in de keten activeert. In dit voorbeeld een installateur die het sanitair moet vervangen. Na het uitvoeren van de herstelwerkzaamheden verandert het rode driehoekje in een groen bolletje ten teken dat het probleem is verholpen.

 

Impliceert de toepassing belangenverstrengeling of zelfs hogere kosten?

“Integendeel zelfs!”, reageert Rutgers , en hij vervolgt: “De controles worden immers uitgevoerd door volstrekt onafhankelijke auditoren. Zij hebben geen enkel secundair belang. Dit sluit iedere discussie uit. Hun oordeel is bindend. Parkmanagers of hotelmanagers kunnen hun focus volledig op hun core business leggen en zijn geen onnodige managementaandacht en tijd kwijt aan oneigenlijke activiteiten.”

 

Is de applicatie ook los verkrijgbaar?

Gesprekspartners in koor: “Neen, beslist niet. Het succes en de toegevoegde waarde van 2Checkin zit namelijk in de formule van de combinatie met de audits door onze opgeleide auditors!”

 

www.2checkin.nl

 

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano
26 jan

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op
25 jan

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

433 schoonmaak-werkgevers missen definitieve berekening NOW
23 jan

433 werkgevers in de schoonmaakindustrie moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?
19 jan

De zool van Adidas Gymschoenen gemaakt van kauwgom residu?

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend
19 jan

Eerste sprekers Hygiëneforum 2023 bekend

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek nano

VSR en Schoonmakend Nederland presenteren onderzoek naar nano op glas en gevels

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Van onze partner Crohill

Smart Cleaning wordt Crohill slimmer schoon

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Duurzaam zeepmerk Seepje haalt €4,2 miljoen aan groeikapitaal op

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer
  • Nieuws
  • Artikelen
  • Opinie
  • Adverteren bij Clean Totaal
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
Cleantotaal maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Opslaan en accepteren