• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

Het laatste nieuws voor de professionele schoonmaak

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • Innovi
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Contact
  • 🛒

Gom start in hotellerie

Nieuws 18 augustus 2016

Gom Hospitality betreedt de hotelmarkt. De afgelopen maanden heeft het schoonmaakbedrijf geïnvesteerd in een nieuwe propositie voor de hotellerie. Door zowel de hotelgast als de schoonmaakmedewerker centraal te zetten wil Gom 'een nieuwe standaard voor een stralend hotel' neerzetten. De eerste acquisitie is achter de rug: drie AccorHotels in Den Haag hebben voor Gom Hospitality gekozen. Accountdirecteur Perry van Gils: ‘Er is een duidelijke behoefte aan verandering in de markt.’

 

Gom Hospitality maakt al schoon in musea, theaters, vakantieparken en congrescentra. Een onderzoek bevestigde de indruk dat er in de hotelmarkt ruimte is voor een nieuwe visie. ‘De schoonmaak in hotels is nog vrij traditioneel georganiseerd’, zegt National Accountmanager Patrick van der Veen. ‘Er is een duidelijke behoefte aan verandering. Hotels zien bijvoorbeeld vanuit Food & Beverage veel meer nieuwe initiatieven van de werkvloer komen. Schoonmaakbedrijven zijn gewend door de ogen van het hotel te kijken. Wat Gom doet, is meer focus op de gast leggen. Hoe kijkt die naar een schone kamer? Van een instrumentele aanpak willen we toe naar een meer emotionele.'

 

Belangrijke rol medewerkers
In 'de nieuwe manier van schoonmaken' is een belangrijke rol weggelegd voor schoonmaakmedewerkers. Gom garandeert rechtvaardige arbeidsomstandigheden. Medewerkers krijgen niet per kamer maar per uur betaald. Dit vereenvoudigt niet alleen de overstap van prestatie- naar resultaatgericht werken, het stelt schoonmakers ook in staat maximaal aandacht aan gastbeleving te schenken. Gom traint hiervoor, de voor de hotellerie geselecteerde medewerkers in hostmanship. 

 

Innovaties in hotelschoonmaak
Technologische innovaties moeten de gastgerichte propositie ondersteunen. Gom heeft een eigen systeem ontwikkeld dat hotels kunnen gebruiken om te peilen of de kamer voldoet. Na het inchecken ontvangt de gast binnen 30 minuten een sms-bericht met een paar vragen op de telefoon. ‘De perceptie van een hotelkamer wordt sterk bepaald door de schoonmaak. We willen het vóór zijn dat gasten na afloop negatieve reacties op sociale media posten. Op dat moment kun je het als hotel nooit meer goed maken.’ Gom verwacht dat met het nieuwe systeem waardevolle input voor opdrachtgevers op tafel komt. Dat past in de doelstelling om de interactie met de klant te intensiveren.

 

Drie AccorHotels
In Den Haag gaat Gom aan de slag in de Ibis- en Novotel-formule van AccorHotels. Van der Veen: ‘AccorHotels zocht een partner die kan en wil meegroeien naar een nieuwe manier van werken, die de medewerker centraal en in staat stelt de beste service te verlenen aan haar hotelgasten.’

 

www.gom.nl

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
John van Hoof neemt afscheid van Total Care
5 dec

John van Hoof neemt afscheid van Total Care

4 dec

Schoonmaakster Melissa: “Schoonmaken brengt rust in mijn hoofd” 

Tork introduceert nieuwe richtlijnen voor het optimaliseren van sanitaire ruimtes
4 dec

Tork introduceert nieuwe richtlijnen voor het optimaliseren van sanitaire ruimtes

Gladde ladders & glibberige regels: het Nationale SIEV Schoonmaakdebat 2025 
3 dec

Gladde ladders & glibberige regels: het Nationale SIEV Schoonmaakdebat 2025 

Zes finalisten tonen de kracht van een goede samenwerking tijdens Best Practice Awards
2 dec

Zes finalisten tonen de kracht van een goede samenwerking tijdens Best Practice Awards

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

John van Hoof neemt afscheid van Total Care

John van Hoof neemt afscheid van Total Care

Van onze partner Innovi

Phantas: de award-winnende schoonmaakrobot die altijd levert

Schoonmaakster Melissa: “Schoonmaken brengt rust in mijn hoofd” 

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Logo Clean Totaal

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Adverteren
  • Vacatures
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand