• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

Het laatste nieuws voor de professionele schoonmaak

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • Innovi
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Contact
  • 🛒

Overname Method door Ecover

Nieuws 5 september 2012

Ecologisch producent en pionier Ecover meldt de overname van Method (San Francisco, VS), een toonaangevende producent van premium milieuvriendelijke en ‘design driven’ was- en schoonmaakproducten. Hierdoor ontstaat het grootste bedrijf voor milieuvriendelijke onderhoudsproducten ter wereld.  
 
De twee bedrijven slaan de handen ineen om van milieuvriendelijke onderhoudsproducten de nieuwe norm te maken. Door de overname zullen zij een beroep kunnen doen op hun gecombineerde omvang, kennis en vaardigheden en een ruim distributienetwerk dat zich uitstrekt over Europa, de VS, Azië en Australië. De twee merken, die samen goed zijn voor een bruto-omzet van zo’n 200 miljoen dollar en een driehonderdtal mensen tewerkstellen, zullen naast elkaar blijven bestaan, met de ambitie om zo veel mogelijk nieuwe consumenten aan te trekken op de markt voor milieuvriendelijke onderhouds- en lichaamsverzorgingsproducten.
 
Ecover en Method hebben allebei een stevige traditie in het gebruik van plantaardige en duurzame ingrediënten en innovatieve verpakkingen. Door het gecombineerde productaanbod en de wereldwijde distributie zullen de beide merken kunnen rekenen op wereldwijde bekendheid. Er komt ook een gezamenlijke aanpak op het vlak van innovatie en onderzoek en ontwikkeling, een aspect dat de beide bedrijven heel sterk koesteren omdat het de ware grondslag van hun merken vormt.
 
Philip Malmberg, CEO van Ecover: “Met de overname van Method verwerven we veel meer dan een merk. Dit is het begin van een fantastisch lange termijnpartnerschap met een bedrijf dat een mooie staat van dienst heeft op het vlak van innovatie, een onwrikbaar engagement voor milieuvriendelijke producten en een professioneel team van medewerkers die echt gepassioneerd zijn door wat ze doen. De fusie van deze twee bedrijven biedt ons een strategische positie op de Amerikaanse markt – de grootste en snelst groeiende markt voor milieuvriendelijke schoonmaakproducten – en Method krijgt een Europese partner met een ongeëvenaarde erfenis, een stevige milieureputatie en ecologische productievoorzieningen. Ik ben persoonlijk erg opgetogen over deze overname, omdat zij niet enkel zal leiden tot het meest dynamische en visionaire bedrijf voor milieuvriendelijke schoonmaakproducten ter wereld, maar ook een uitstekend platform zal bieden voor beide merken. Door dit partnerschap kunnen we elkaars troeven versterken en zo het gebruik van milieuvriendelijke onderhoudsproducten in het algemeen nog sterker promoten.”
 
Drew Fraser, CEO van Method: “Dit is een heel opwindende mijlpaal in de elfjarige geschiedenis van Method. Het is voor ons bijzonder spannend om als partner van Ecover te proberen nog meer consumenten te winnen voor de markt van de milieuvriendelijke onderhoudsproducten. Het huwelijk tussen onze twee merken is bijzonder zinvol, omdat we allebei stevig verankerd zitten in een traditie van duurzaamheid, innovatie en de wil om het leven van mensen gezonder en aangenamer te maken. Door onze krachten te bundelen, zullen onze twee merken elkaar verder versterken met complementaire vaardigheden. Zo krijgen we een ongeziene kans voor de ontwikkeling van producten in andere categorieën en kunnen we samen voortbouwen op onze gezamenlijke visie.”
 
www.ecover.com
www.methodhome.com
 
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Woordvoerder Schiphol reageert op aangeboden petitie
16 dec

Woordvoerder Schiphol reageert op aangeboden FNV-petitie

Kerstborrel bij Shell ontsierd door onzekerheid facilitair werknemers
15 dec

Kerstborrel bij Shell ontsierd door onzekerheid facilitair werknemers

Bestuurders uitzendbureaus persoonlijk aansprakelijk voor bijna €1 miljoen aan achterstallig loon
15 dec

Bestuurders uitzendbureaus persoonlijk aansprakelijk voor bijna €1 miljoen aan achterstallig loon

Ongewenst gedrag in de schoonmaak? Hier kun je veilig terecht
12 dec

Ongewenst gedrag in de schoonmaak? Hier kun je veilig terecht

11 dec

​Een schoon kantoor met Tork

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Woordvoerder Schiphol reageert op aangeboden petitie

Woordvoerder Schiphol reageert op aangeboden FNV-petitie

Kerstborrel bij Shell ontsierd door onzekerheid facilitair werknemers

Kerstborrel bij Shell ontsierd door onzekerheid facilitair werknemers

Bestuurders uitzendbureaus persoonlijk aansprakelijk voor bijna €1 miljoen aan achterstallig loon

Bestuurders uitzendbureaus persoonlijk aansprakelijk voor bijna €1 miljoen aan achterstallig loon

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Logo Clean Totaal

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Adverteren
  • Vacatures
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand