• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

Het laatste nieuws voor de professionele schoonmaak

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • Innovi
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Contact
  • 🛒

Websites schoonmaak niet beveiligd en niet mobielvriendelijk

Nieuws 7 augustus 2018

Schoonmaakbedrijven en websites, je zou een boek kunnen vullen met goede en minder goede voorbeelden. Ook schort het regelmatig aan de veiligheid. Telefoonboek.nl heeft onderzocht dat de meerderheid van de websites een onveilige verbinding heeft en niet goed zichtbaar zijn op een mobiel apparaat (responsive red.).
Telefoonboek.nl heeft onderzoek gedaan naar werkende websites die bij de eigen site geregistreerd zijn, in totaal 2.117 stuks. In het onderzoek is gekeken naar de beveiliging van de websites en in hoeverre deze responsive zijn. Een website is responsive wanneer deze meebeweegt met de schermgrootte van het apparaat waarop de website wordt getoond.
Responsive
Uit onderzoek blijkt dat 38% van de websites als responsive wordt beoordeeld. Dit betekent dat het merendeel van de websites van reinigings- en schoonmaakbedrijven op de site niet responsive is (62%). Wanneer een website niet responsive is, wordt deze als minder mobielvriendelijk beoordeeld. Er kan worden aangenomen dat mobiele bezoekers eerder afhaken wanneer een site niet responsive is.
Telefoonboek.nl geeft tips aan bedrijven die aan de slag willen met het responsive maken van hun website. Zij moeten rekening houden met een aantal punten: “Ten eerste is het belangrijk dat de website niet te veel afbeeldingen bevat, daardoor duurt het laden van de pagina op een mobiel namelijk een stuk langer. Zorg daarnaast voor een goede navigatie op de website, dit kan door middel van een duidelijk menu. Bezoekers kunnen dan zo snel mogelijk de informatie vinden die zij zoeken.”
Veiligheid onder de maat
Uit het onderzoek blijkt bovendien dat slechts 14% van de websites van reinigings- en schoonmaakbedrijven beveiligd is. Dit betekent dat 86% van de onderzochte websites niet beveiligd is. Een veilige website is te herkennen aan een URL die begint met “https://” in plaats van “https://”. Bovendien staat er bij een veilige website ook een groen hangslot naast de URL die aanduidt dat het dataverkeer op de website niet zomaar onderschept kan worden door hackers en andere partijen.
Een HTTPS garandeert drie dingen: vertrouwelijkheid, authenticiteit en integriteit. Bedrijven die een veilige website willen, moeten online een SSL-certificaat aanvragen. Dit certificaat kan vervolgens geïnstalleerd worden op de webserver. Peter Davelaar, manager van Places Websites benadrukt dat een beveiligde website niet alleen voor bezoekers belangrijk is. “Een beveiligde website verhoogt ook de positie van de website in de zoekresultaten van Google. Zeker de moeite waard om even naar te kijken dus.”

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Appreo: “Slimmer, leuker en makkelijker schoonmaken”
18 dec

Appreo: “Slimmer, leuker en makkelijker schoonmaken”

Gom introduceert datagedreven schoonmaak die juist menselijke ervaring centraal zet
17 dec

Gom introduceert datagedreven schoonmaak die juist menselijke ervaring centraal zet

Nettoloon werkenden stijgt in 2026
17 dec

Nettoloon werkenden stijgt in 2026

Woordvoerder Schiphol reageert op aangeboden petitie
16 dec

Woordvoerder Schiphol reageert op aangeboden FNV-petitie

Kerstborrel bij Shell ontsierd door onzekerheid facilitair werknemers
15 dec

Kerstborrel bij Shell ontsierd door onzekerheid facilitair werknemers

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Appreo: “Slimmer, leuker en makkelijker schoonmaken”

Appreo: “Slimmer, leuker en makkelijker schoonmaken”

Nettoloon werkenden stijgt in 2026

Nettoloon werkenden stijgt in 2026

Gom introduceert datagedreven schoonmaak die juist menselijke ervaring centraal zet

Gom introduceert datagedreven schoonmaak die juist menselijke ervaring centraal zet

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Logo Clean Totaal

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Adverteren
  • Vacatures
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand