• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

Het laatste nieuws voor de professionele schoonmaak

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • Innovi
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Contact
  • 🛒

Regionale ondertekening Code regio Utrecht

Nieuws 25 november 2011

De Universiteit Utrecht was gastheer voor de tweede regionale ondertekening op 22 november j.l. waar zes organisaties de code Verantwoordelijk Marktgedrag hebben ondertekend. Kees Blokland (voorzitter commissie Code Verantwoordelijk Marktgedrag) leidde de discussie over waarom de code belangrijk is en hoe je deze simpelweg in de praktijk brengt. Aan het einde van de bijeenkomst voegden de zes organisaties de daad bij hun woord en ondertekenden de code.
 
Tijdens de bijeenkomst gingen drie opdrachtgevers (Universiteit Utrecht, Delta Lloyd en Ziekenhuis Rivierenland) en drie schoonmaakbedrijven (Albatras, Robedo Cleaning en Schaefer Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf) met elkaar in gesprek. Ondanks de vermindering van onder andere schoonmaakbudgetten zien zij nog steeds voldoende mogelijkheden om objecten met betrokkenheid van werknemers, zonder verhoogde werkdruk én met behoud van kwaliteit schoon te houden. Het ondertekenen van de code is voor hen dan ook geen vraag.
 
Al snel wordt duidelijk dat de zes ondertekenaars staan voor dezelfde waarden: een bestendige relatie onderhouden met het schoonmaakbedrijf en zijn werknemers of de opdrachtgever, waarbij de opbouw en behoud van een vertrouwensrelatie van cruciaal belang is. Men werkt bij voorkeur vanuit partnership, waarbij opdrachtgevers ook de verantwoording nemen voor de schoonmakers die bij hen werken. Kwaliteit van de schoonmaak is belangrijk, maar alleen met behoud van een acceptabele werkdruk. Schoonmaakbedrijven stellen samen met een opdrachtgever het bestek op; opdrachtgevers lopen samen met schoonmaakbedrijven alle ruimten door om te bekijken of de activiteiten in het schoonmaakprogramma zinvol zijn. Kortom: een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor een langdurige relatie tussen opdrachtgever en schoonmaakbedrijf waar over en weer oog is voor elkaars belangen.
 
Op dit moment onderschrijven meer dan 550 organisaties de Code.
De Code maakt het mogelijk om met elkaar het gesprek aan te gaan, om langere contracttijden en betere begeleiding hoger op de agenda te zetten. Bovendien heeft de Code een bredere uitstraling dan de eigen sector, bijvoorbeeld in de catering en beveiliging.
 
De volgende ondertekenings-bijeenkomst is op 26 januari 2012.
 
www.codeverantwoordelijkmarktgedrag.nl
 
 
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Schoonmakers Schiphol in actie tegen voorgenomen bezuiniging
9 dec

Schoonmakers Schiphol in actie tegen voorgenomen bezuiniging

Code Verantwoordelijk Marktgedrag geeft opnieuw gele kaart aan Europese Commissie in Petten
9 dec

Code Verantwoordelijk Marktgedrag geeft opnieuw gele kaart aan Europese Commissie in Petten

8 dec

Forse daling virusverzuim levert werkgevers miljard euro aan besparing op

John van Hoof neemt afscheid van Total Care
5 dec

John van Hoof neemt afscheid van Total Care

4 dec

Schoonmaakster Melissa: “Schoonmaken brengt rust in mijn hoofd” 

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Schoonmakers Schiphol in actie tegen voorgenomen bezuiniging

Schoonmakers Schiphol in actie tegen voorgenomen bezuiniging

Code Verantwoordelijk Marktgedrag geeft opnieuw gele kaart aan Europese Commissie in Petten

Code Verantwoordelijk Marktgedrag geeft opnieuw gele kaart aan Europese Commissie in Petten

Forse daling virusverzuim levert werkgevers miljard euro aan besparing op

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Logo Clean Totaal

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Adverteren
  • Vacatures
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand