• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

Het laatste nieuws voor de professionele schoonmaak

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • Innovi
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Contact
  • 🛒

Herkomst mysterieuze schone plekken opgelost

Nieuws 12 maart 2009

In de nacht van 10 op 11 maart is de Rotterdamse binnenstad op verschillende locaties ‘beklad’ met schone plekken op het trottoir. Deze schone plekken van elk 1 m2 omvang waren voorzien van de tekst ‘Schoon hè?’ en nodigen uit een bezoek te brengen aan de site www.schoonhe.nl .
 
Deze in het oog springende actie is uitgevoerd in opdracht van Gom Schoonhouden. Het Schiedamse bedrijf wil er mee onder de aandacht brengen hoe belangrijk een schone werk- en leefomgeving is. De schone plekken zijn te vinden van het Centraal Station tot aan de Nieuwe Maas en van het Bibliotheektheater tot aan het Museumpark.

 

De schone plekken in Rotterdam bestaan uit zogenoemde reverse graffiti. Dit is een kunstvorm waarbij in tegenstelling tot gewone graffiti geen afbeelding met verf wordt gemaakt, maar vuil van een ondergrond wordt verwijderd. In dit geval is met een sjabloon telkens hetzelfde patroon op de straat uitgespaard: een schone vierkante meter met daaronder een korte tekst. Commercieel directeur Patricia Ghering van Gom: “We brengen ermee onder de aandacht dat je je vaak pas realiseert hoe schoon iets kan zijn, als je het verschil ziet met hoe vies het eigenlijk was.” Gom is gespecialiseerd in het schoonhouden van bedrijfsruimten en specialistische reiniging van objecten. “De actie in Rotterdam is natuurlijk een ludieke actie. Maar tegelijkertijd benadrukken we er het belang van een schone omgeving mee. ” De actie is het startsignaal van een multimediale campagne van Gom, die gedurende dit jaar wordt uitgerold.

 
www.schoonhe.nl
Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Appreo: “Slimmer, leuker en makkelijker schoonmaken”
18 dec

Appreo: “Slimmer, leuker en makkelijker schoonmaken”

Gom introduceert datagedreven schoonmaak die juist menselijke ervaring centraal zet
17 dec

Gom introduceert datagedreven schoonmaak die juist menselijke ervaring centraal zet

Nettoloon werkenden stijgt in 2026
17 dec

Nettoloon werkenden stijgt in 2026

Woordvoerder Schiphol reageert op aangeboden petitie
16 dec

Woordvoerder Schiphol reageert op aangeboden FNV-petitie

Kerstborrel bij Shell ontsierd door onzekerheid facilitair werknemers
15 dec

Kerstborrel bij Shell ontsierd door onzekerheid facilitair werknemers

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Appreo: “Slimmer, leuker en makkelijker schoonmaken”

Appreo: “Slimmer, leuker en makkelijker schoonmaken”

Nettoloon werkenden stijgt in 2026

Nettoloon werkenden stijgt in 2026

Gom introduceert datagedreven schoonmaak die juist menselijke ervaring centraal zet

Gom introduceert datagedreven schoonmaak die juist menselijke ervaring centraal zet

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Logo Clean Totaal

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Adverteren
  • Vacatures
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand