• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

Het laatste nieuws voor de professionele schoonmaak

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • Innovi
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Contact
  • 🛒

Consumentenbond: Nederlandse hotelkamers vaak vies

Nieuws 24 mei 2016

Na onderzoek bij 30 hotels verspreid in 22 steden komt de Consumentenbond tot haar conclusie: Veel hotelkamers in Nederland zijn vies. Meer dan de helft van de onderzochte kamers is slecht schoongemaakt en 4 kamers zijn ronduit smerig.

 

Onderzoekers boekten incognito hotelkamers en vonden schimmel en vlekken op de muren, dikke lagen stof op de vloer en haren, gele kringen en bloedvlekken op het matras.

 

De kamers werden zowel met het blote oog als met een uv-lamp bekeken. Daarnaast werden monsters genomen die in een laboratorium onderzocht werden op de hoeveelheid bacteriën. In slechts 7 van de 30 hotelkamers was de uitslag van deze test helemaal goed.

 

In 22 hotels werd een hoog kiemgetal geconstateerd. Oftewel: een slechte hygiëne.

 

De vloer in de douche en de bodem van de badkuip is microbiologisch gezien het vaakst vies. De e-colibacterie (poepbacterie) werd in drie hotels aangetroffen. De hotels zijn hiervan op de hoogte gebracht en beloven beterschap.

 

De Consumentenbond onderzocht 3- en 4- sterren hotels van zowel grote ketens als kleinere familiehotels. In elk hotel werd telkens één kamer geïnspecteerd.

 

www.consumentenbond.nl

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Nettoloon werkenden stijgt in 2026
17 dec

Nettoloon werkenden stijgt in 2026

Gom introduceert datagedreven schoonmaak die juist menselijke ervaring centraal zet
17 dec

Gom introduceert datagedreven schoonmaak die juist menselijke ervaring centraal zet

Woordvoerder Schiphol reageert op aangeboden petitie
16 dec

Woordvoerder Schiphol reageert op aangeboden FNV-petitie

Kerstborrel bij Shell ontsierd door onzekerheid facilitair werknemers
15 dec

Kerstborrel bij Shell ontsierd door onzekerheid facilitair werknemers

Bestuurders uitzendbureaus persoonlijk aansprakelijk voor bijna €1 miljoen aan achterstallig loon
15 dec

Bestuurders uitzendbureaus persoonlijk aansprakelijk voor bijna €1 miljoen aan achterstallig loon

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer

Nettoloon werkenden stijgt in 2026

Nettoloon werkenden stijgt in 2026

Gom introduceert datagedreven schoonmaak die juist menselijke ervaring centraal zet

Gom introduceert datagedreven schoonmaak die juist menselijke ervaring centraal zet

Woordvoerder Schiphol reageert op aangeboden petitie

Woordvoerder Schiphol reageert op aangeboden FNV-petitie

Thema'sVakpartners

Coronavirus

UVC

Captains of Cleaning

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

SieV

De Dag van de Schoonmaker

Microvezel

Code Schoonmaak

RAS

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Logo Clean Totaal

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Adverteren
  • Vacatures
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand