• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

Cleantotaal.nlCleantotaal.nl

Het laatste nieuws voor de professionele schoonmaak

  • Nieuws
    • Artikelen
    • Cao schoonmaak
    • Opinie
    • Podcasts
  • Vacatures
  • Vakpartners
    • Innovi
    • The Legal Company
    • Schoonmaak Vakdagen
  • Adverteren
  • Abonneren
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Ontvang de gratis nieuwsbrief
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Contact
  • 🛒

“Campagne ‘Schoonmaakjerijk’ groot succes”

Nieuws Schoonmakend Nederland 6 oktober 2022

De arbeidsmarktcampagne ‘Schoonmaakjerijk’ is een groot succes. Dat meldt Schoonmakend Nederland nu deel één van de campagne bijna ten einde is.

De brancheorganisatie verklaart dat met de helft van het gestelde budget bijna alle doelstellingen om studenten te attenderen op én te interesseren voor een bijbaan in de schoonmaak zijn overtroffen. De verschillende video’s zijn bij elkaar meer dan 23 miljoen keer vertoond. Hoeveel geld de arbeidsmarktcampagne heeft gekost, is niet bekend bij de redactie van Clean Totaal.

Snapchat belangrijkste medium

Snapchat bleek hét medium om jongeren te bereiken. In totaal hebben afgelopen maand ruim 110.000 jongeren de website schoonmaakjerijk.nl bezocht (doelstelling 100.000 bij dubbel budget). 7.000 mensen bezochten de bijbehorende vacaturewebsite en 2.000 jongeren lieten hun gegevens achter voor een ‘match’. Dit is bijzonder hoog voor een campagne die gericht is op ‘bewustzijn’ en niet op ‘actie’, ook wel conversie genoemd.

Opvallende statistieken

In een YouTube-video deelt Schoonmakend Nederland de belangrijkste statistieken van de campagne. Zo zijn de video’s op YouTube maar liefst drie miljoen keer bekeken. 8.000 keer is er doorgeklikt naar de campagnewebsite. Via Meta (Facebook en Instagram) zijn de video’s 660.000 keer bekeken. 48.000 keer is er doorgeklikt voor meer informatie. De content op TikTok behaalde 7,5 miljoen views. Vanuit dit platform waren er 35.000 klikken naar www.schoonmaakjerijk.nl.

Schoonmaakjerijk gaat door in februari

In februari start ‘flight 2’. Tot die tijd evalueert Schoonmakend Nederland de resultaten om de campagne verder te optimaliseren en verschuift de inspanning naar meer conversie op de aangeleverde vacatures. Schoonmakend Nederland roept haar leden op ook de komende maanden zoveel mogelijk #bijbaanvacatures aan te leveren.

Mobiliteitscentrum

Bijbaanvacatures kunnen bij Schoonmakend Nederland worden gemeld via dit online formulier. De brancheorganisatie plaatst de vacatures op het Mobiliteitscentrum Schoonmaak.

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
John van Hoof neemt afscheid van Total Care
5 dec

John van Hoof neemt afscheid van Total Care

4 dec

Schoonmaakster Melissa: “Schoonmaken brengt rust in mijn hoofd” 

Tork introduceert nieuwe richtlijnen voor het optimaliseren van sanitaire ruimtes
4 dec

Tork introduceert nieuwe richtlijnen voor het optimaliseren van sanitaire ruimtes

Gladde ladders & glibberige regels: het Nationale SIEV Schoonmaakdebat 2025 
3 dec

Gladde ladders & glibberige regels: het Nationale SIEV Schoonmaakdebat 2025 

Zes finalisten tonen de kracht van een goede samenwerking tijdens Best Practice Awards
2 dec

Zes finalisten tonen de kracht van een goede samenwerking tijdens Best Practice Awards

Toon meer

Aanbevolen voor jou! Lees meer schoonmakend nederland

Schoonmakend Nederland vraagt aandacht voor ‘méér werken, méér lonen’

Schoonmakend Nederland vraagt aandacht voor ‘méér werken, méér lonen’

Landelijke stakingsdag: oproep tot actie voor regeling zwaar werk

Landelijke stakingsdag: oproep tot actie voor regeling zwaar werk

Schoonmakend Nederland tekent voor meer gelijke kansen op arbeidsmarkt

Schoonmakend Nederland tekent voor meer gelijke kansen op arbeidsmarkt

VakpartnersThema's

SieV

UVC

cao schoonmaak

Aanbestedingen & contracten

Artikel 38 - cao schoonmaak

Reinigingsmiddelen

Glasbewassing

Schoonmaakbeurzen & Evenementen

Schoonmakend Nederland

Microvezel

Toon meer

Footer

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
Logo Clean Totaal

Copyright © 2025 Prosu BV

Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer | Cookiebeleid
  • Nieuws
    • Artikelen
    • Opinie
  • Vakpartners
    • Schoonmaak Vakdagen
    • The Legal Company
  • Adverteren
  • Vacatures
  • Abonneren op Clean Totaal
    • Abonneren op Clean Totaal
    • Uw abonnement op Clean Totaal aanpassen
  • Over Clean Totaal
  • Winkelmand