Dimensio Groep, Euro Products en Boso hebben per 15 september de krachten gebundeld. Samen vormen de bedrijven dan een toonaangevende organisatie in de markt van professionele hygiëne- en verpakkingsoplossingen, met een gezamenlijke omzet van circa €300 miljoen.
Wat betekent dit in de praktijk?
Voor klanten betekent deze samenwerking toegang tot een breder productaanbod, van duurzame verpakkingen tot hygiëne- en poetsproducten, ondersteund door een internationaal netwerk in 37 landen. Medewerkers kunnen rekenen op continuïteit in de dagelijkse praktijk, mét extra kansen voor kennisdeling, groei en innovatie. De drie familiebedrijven behouden namelijk hun eigen identiteit en blijven grotendeels zelfstandig opereren. De combinatie bundelt sterke merken en expertise waarmee de bedrijven hun positie in Europa en wereldwijd verder versterken.
Directie en aandeelhouders
De meerderheid van de aandelen komt in handen van de huidige aandeelhouders van de Dimensio Groep. De familie Malipaard en Sander Ekhart nemen een minderheidsbelang. Oprichter Gerrit Malipaard blijft betrokken als adviseur en Sander Ekhart blijft als CCO verantwoordelijk voor de commerciële koers van Euro Products. Het nieuwe directieteam bestaat uit Caspar Jacobs (CEO), Nordin Bellari, Dolf van der Leden en Arnaud Gosman namens de Dimensio Groep en Marcel van der Zwan en Sander Ekhart namens Euro Products en Boso.
Dít zijn de bedrijven
Dimensio Groep uit Almere biedt een breed assortiment innovatieve verpakkingsoplossingen. Het bedrijf focust daarbij op duurzaamheid. Euro Products uit Maassluis is specialist in hygiënepapier, poetsdoeken en dispensers, het bedrijf is actief in 37 landen. Boso uit Sneek is expert in non-wovens en wet wipes. “Samen maken we het verschil voor onze klanten, onze medewerkers en onze marktpositie.”
Meer nieuws?
Je leest hier meer actueel nieuws van Clean Totaal.
Bron en beeld: Euro Products





